Torna-m’ho
a explicar! Què ha passat?
Cas 2015 – A
|
||
Síntesi destacant l’aprenentatge que es
pretén
|
||
Com a mestra d'educació especial he decidit treballar amb el meu alumnat de 1 grau sobre la comprensió lector a través d'un conte. L'objectiu és que els alumnes a través de les Noves tecnologies, puguin distingir les 3 parts principals del conte i els elements principals que la composen. S'ha realitzat de manera visual ja que és la forma que més els ajuda a entendre.
|
||
Índex
|
Contingut
|
Observacions
|
Context General
|
||
Experiència en
ensenyament
|
4
|
---
|
Experiència /
Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
|
A casa i a la
feina
|
---
|
Tipus d’escola
|
Primària,
Bilingüe
|
K 5 Primària
|
Localització
del centre
|
Milwaukee
(Wisconsin) - USA
|
---
|
Connexió
|
Internet
|
---
|
Localització
dels recursos tecnològics
|
Auland’educació
especial i sala d’ordinadors portàtils
|
---
|
Situació sòcio
- econòmica dels alumnes
|
Classe
mitja-baixa, baixa
|
---
|
Context de la història o cas
|
||
Nivell dels
alumnes
|
1r grau
d’Elementary
|
Equivalent a
1r de primaria.
|
Àrea / unitat
|
Educació
Especial
|
---
|
Fites en la història
|
||
Activitats
planificades a la sessió o unitat
|
Detectar les
parts i elements principals del conte.
|
Inici, nus,
desenllaç i personatges, localització, etc.
|
Nivell
d’aprenentatge esperat
|
Recordar i distingir
la informació
|
---
|
Tipus
d’activitat
|
Activitat
general d’Educació Especial Reforç dels alumnes.
|
---
|
Activitats de la història o cas
|
||
Tecnologies
utilitzades
|
Power Point i
videoconte
|
|
Raó per la
qual la fa servir
|
He vist
utilitzar el programari Power Point per preparar classes visuals a altres
mestres de forma motivadora.
|
---
|
Naturalesa de
las activitats (tasques cognitives a realitzar)
|
Utilitzar els
elements visuals per a arribar a la comprensió del que es pregunta del conte.
|
---
|
Dificultats
trobades
|
Repetició dels conceptes degut a déficits atencionals dels
alumnes.
|
---
|
Ajuda /
col·laboració emprada
|
---
|
|
Rol del
professor
|
Proporciona
les activitats, fa de guia i redirecciona l’aprenentatge.
|
---
|
Rol de
l’estudiant
|
Explorador,
descobridor dels nous aprenentatges.
|
---
|
Resultats
|
||
Observacions
|
Els alumnes
completen l’activitat proposada.
|
---
|
Avaluació de
l’aprenentatge
|
L’avaluació és
contínua al llarg de les diferents sessions a través de l’observació i de les
preguntes de comprensió del conte.
|
---
|
Lliçó apresa
pel professor
|
Les activitats presentades
visualment per als alumnes amb autisme son més efectives tot i que s’han de
repetir i practicar sovint.
|
---
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario