jueves, 18 de junio de 2015

Cas PROJECTE activitat 4

Torna-m’ho a explicar! Què ha passat?
Cas 2015 – A
Síntesi destacant l’aprenentatge que es pretén
Com a mestra d'educació especial he decidit treballar amb el meu alumnat de 1 grau sobre la comprensió lector a través d'un conte. L'objectiu és que els alumnes a través de les Noves tecnologies, puguin distingir les 3 parts principals del conte i els elements principals que la composen. S'ha realitzat de manera visual ja que és la forma que més els ajuda a entendre. 
Índex
Contingut
Observacions
Context General
Experiència en ensenyament
4
---
Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
A casa i a la feina

---
Tipus d’escola
Primària, Bilingüe
K 5 Primària
Localització del centre
Milwaukee (Wisconsin) - USA
---
Connexió
Internet
---
Localització dels recursos tecnològics
Auland’educació especial i sala d’ordinadors portàtils
---
Situació sòcio - econòmica dels alumnes
Classe mitja-baixa, baixa

---
Context de la història o cas
Nivell dels alumnes
1r grau d’Elementary
Equivalent a 1r de primaria.
Àrea / unitat
Educació Especial
---
Fites en la història
Activitats planificades a la sessió o unitat
Detectar les parts i elements principals del conte.
Inici, nus, desenllaç i personatges, localització, etc.

Nivell d’aprenentatge esperat
Recordar i distingir la informació
---
Tipus d’activitat
Activitat general d’Educació Especial Reforç dels alumnes.
---
Activitats de la història o cas
Tecnologies utilitzades
Power Point i videoconte
Raó per la qual la fa servir
He vist utilitzar el programari Power Point per preparar classes visuals a altres mestres de forma motivadora.
---
Naturalesa de las activitats (tasques cognitives a realitzar)
Utilitzar els elements visuals per a arribar a la comprensió del que es pregunta del conte.
---
Dificultats trobades
 Repetició dels conceptes degut a déficits atencionals dels alumnes.
---
Ajuda / col·laboració emprada

---
Rol del professor
Proporciona les activitats, fa de guia i redirecciona l’aprenentatge.
---
Rol de l’estudiant
Explorador, descobridor dels nous aprenentatges.
---
Resultats
Observacions
Els alumnes completen l’activitat proposada.
---
Avaluació de l’aprenentatge
L’avaluació és contínua al llarg de les diferents sessions a través de l’observació i de les preguntes de comprensió del conte.
---
Lliçó apresa pel professor
 Les activitats presentades visualment per als alumnes amb autisme son més efectives tot i que s’han de repetir i practicar sovint.
---



Història complerta

Entrevistador: M’agradaria demanar-te que compartissis una història sobre l’ús de la tecnologia a la classe en alguna sessió o unitat que trobis que ha estat un èxit.
Professor: Bé. Com a mestra d’educació especial he de fer ús de les TIC de forma casi continuada doncs el meu alumna no pot seguir les classes com la resta d’alumnes i per tant, necessita d’estímuls nous. En general l’ús de les TIC m’ajuda molt però si he de parlar d’un cas en concret seria una sessió amb alumnes d’educació especial de 3r grau. Com a mètode avaluador als EUA s’utilitza de vegades el programari Power Point per crear un “joc” que realment serveix com a pràctica i avaluador que es diu JEOPARDI. N’has sentit a parlar?
Entrevistador: No. Explicam en que consisteix.
Professor: JEOPARDI és una activitat avaluadora que es crea utilitzant el programari Power Point de forma que sembli un joc. De fet, més ben dit semblaria un concurs de la televisió. Els alumnes es distribueixen en diferents grups o equips (depenent del número que hi hagi a l’aula) i cada grup ha de treballar en equip per aconseguir punts. El joc presenta diferents categories. De fet el mestre decideix de què ho vol fer i les possibilitats són infinites. Pots crear un només per a un tema o dos de matemàtiques, o de matemàtiques en general amb diferents tipus de problemes. També el pots fer sobre ciències o lletres, etc. Fins i tot es pot barrejar i que surtin totes les categories o assignatures. L’objectiu és que cada equip escull una categoria i el numero de punts o “diners” que vol guanyar. Responent les preguntes amb temps, els alumnes han de guanyar tants punts possibles. Aquesta activitat no només serveix per avaluar en general alguns conceptes sinó també el treball en equip i per reforçar conceptes.
Entrevistador: Has fet servir JEOPARDI en un context particular en una ocasió determinada per a aconseguir un objectiu específic...
Professor:  Bé. De fet, ho he fet servir en vàries ocasions. La preparació prèvia és llarga però val la pena. En general, en aquesta cultura americana, els agrada molt el tema de la competició i aconseguir punts o coses a canvi. La participación en les clases en activitats que impliquen competició és molt més elevada.
 Entrevistador: Molt bé, perfecte. I parlant del teu projecte en aquesta 4ta activitat quina és la fita de la història? L’objectiu ja l’has comentat, però el podries resumir?
Professor: Aprendre nou vocabulari, les parts principals del conte de manera que puguin resumir-lo amb una estructura temporal clara i els elements del conte que els ajudaran a poder respondre preguntes de comprensió.
Entrevistador: Està molt bé. I a l’hora de fer aquesta activitat potser té algun consell per a algun altre mestre que podria voler fer una cosa semblant?
Professor:  Bé, per aquesta activitat específica, el meu consell seria anar pas a pas en cada element i part que es vol ensenyar al igual que amb el vocabulari. Tot molt visual i si a més a més implica que ells puguin utilizar l’ordinador, encara será més efectiu.
Entrevistador: Està molt bé. Puc fer-te unes preguntes de manera que pugui col·locar alguns paràmetres sobre tot això? Quants anys fa que ensenyes?
Professor: 4 anys. Tres anys a Catalunya com a mestra d’educació especial i primària i aquest últim any a una escola bilingüe dels EUA. Que espero siguin dos anys més..
Entrevistador: I el teu nivell de domini de les tecnologies. Diries que és molt alt...?
Professor: Molt alt no ho considero. Penso que el meu nivell es mitjà-alt però el mon de les tecnologies és tan ampli i evoluciona tan ràpid que quan ja saps fer una cosa, el programari ha canviat o millorat. És un aprenentatge sense final.
Entrevistador: Segurament la fas servir sovint a casa i a classe?
Professor: Si. A la classe sempre que tinc oportunitat perquè dona bons resultats. A casa ho faig servir contínuament.
Entrevistador: I com va ser que vas començar a fer servir la tecnologia a la classe?
Professor: Probablement com la majoria. Teniem ordinadors a les escoles i recordo que només els feien servir a l’hora d’informàtica i prou. Com a mestre d’educació especial això és un problema doncs no tens una hora assignada per poder-ne fe run ús contínu així que vaig haver d’espavilar-me i buscar i preguntar de manera que pogues utilitzar i incorporar diàriament l’ordinador a les classes ( si més no a la majoria d’elles). Encara m’agradaria poder utilitzar més (pissarres digitals per exemple) però ja depèn dels recursos de cada escola.
Entrevistador: Molt bé. L’escola en la que estàs, fins a quin nivell imparteix?
Professor: Fins a 8è grau. Les escoles als EUA son diferents, hi ha 3 grups principals: Elementary que seria primaria, Middle school que seria entre primaria i institut, i finalment tenen l’institut ( despres Universitat es clar). La meva escola imparteix fins a 8è grau que seria com a 2n de la ESO.
Entrevistador: Estem a una zona residencial als afores d’una gran ciutat?
Professor: No. L’escola està situada al sud de la ciutat de Milwaukee.
Entrevistador: Teniu connexió a Internet amb una connexió d’alta velocitat?
Professor: Si tenim connexió a Internet i és de alta velocitat tot i que com a tots els llocs, hi ha dies i dies.
Entrevistador: I els recursos tecnològics es troben a la majoria d’aules, a tota l’escola, als laboratoris o aules d’informàtica, a la biblioteca?
Professor: Els tenim per tota l’escola. A cada classe hi ha un projector i un aparell per les transparències a banda de un ordinador per a cada mestre. A banda d’això, alguns mestres disposen de pissarres digitals i a cada pis de l’escola hi ha un aula amb 2 carros plens de portàtils per als alumnes. Entrevistador: Com definiria el nivell sòcio – econòmic dels estudiants del centre?
Professor: El nivell socio-econòmic és mitjà baix.
Entrevistador: Molt bé. Crec que aquestes són totes les preguntes per a l’entrevista.
.



No hay comentarios:

Publicar un comentario