jueves, 18 de junio de 2015

CAS personal assignatura

Cas 2015 – B
Síntesi destacant l’aprenentatge que es pretén
Aquest cas mostra el meu pas per l’assignatura de Noves Tecnologies. Resum esquemàtic del me upas des de un inici bàsic en coneixement fins a un final amb canvis de perspectives i nous conceptes afegits al meu mapa mental.
Índex
Contingut
Observacions
Context General
Experiència en ensenyament
17 anys
---
Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
Les faig servir a nivell personal amb els meus interessos i a les escoles que treballo sempre que hi disposo d’aquesta facilitat.

---
Tipus d’escola
A casa i/o centre escolar

Localització del centre
EUA
---
Connexió
 Internet
---
Localització dels recursos tecnològics
A la meva aula d’educació especial i a casa.
---
Situació sòcio - econòmica dels alumnes
Mitja

---
Fites en la història
Activitats planificades a la sessió o unitat
4 activitats que han anat desenvolupant de manera progressiva els conceptes teòrics dels mòduls.


Nivell d’aprenentatge esperat
Comprensió de la importància i posada en pràctica de les TIC en el nostre procés d’ensenyament i també avaluador.
---
Tipus d’activitat
Activitats deductives on a través de la teoria i amb eines tecnològiques al nostre abast, havíem de construir l’aprenentatge esperat.
---
Activitats de la història o cas
Tecnologies utilitzades
Internet, Cmap, programari office.
 
Raó per la qual la fa servir
Exposició dels conceptes apresos de forma esquemàtica i accessible per a tothom.
---
Naturalesa de las activitats (tasques cognitives a realitzar)
 Ampliar l’abast del nostre concepte sobre Tecnologia educativa mitjançant l’anàlisi i lectura dels materials per a poder fer-ne un ús més correcte i extens com a psicopedagogs.  

Dificultats trobades
 Falta de coneixements de coses bàsiques en l’ús de programari office que han fet el desenvolupament dels projectes més extens.
---
Ajuda / col·laboració emprada
Consultor, companys al fòrum de preguntes i amics experts en programari office.
---
Rol del professor
Director i guia en cada pas del procés d’aprenentatge.
---
Rol de l’estudiant
Explorador i aventurer en l’ús de les noves tecnologies que m’han permès arribar a l’aprenentatge.
---
Resultats
Observacions


Avaluació de l’aprenentatge
Ha estat avaluació contínua que ha permès veure al mestre el nostre aprenentatge mitjançant la creació de mapes conceptuals i autoavaluacions.
---
Lliçó apresa pel professor



Història complerta

ENTREVISTADOR. Gràcies per tenir amb mi aquesta entrevista i li desitjo preguntar per una història sobre tecnologia que vostè hagi tingut a la seva classe.
PROFESSOR. Doncs bé, com a alumna de l’assignatura de Noves Tecnologies he hagut de fer-ne ús d’aquestes de manera constant i he pogut conèixer nou programari que fins ara desconeixia. Parlo del programari Cmap tools.
ENTREVISTADOR. Em podries explicar en que consisteix?
PROFESSOR. Si. Aquest programari Cmap està dissenyant per crear mapes conceptuals de manera que de forma visual, puguis ensenyar o demostrar que has après de forma esquemàtica i amb l’ajuda de connectors que completen el resultat. És molt útil perquè no només escrius i formes el mapa conceptual sinó que pots afegir recursos de diferents tipus (vídeos, enllaços, fotos, altres mapes conceptuals, textos llags, etc) i a través dels colors pots crear un codi que ajuda en la lectura del mapa.
ENTREVISTADOR. Sembla interessant. Has tingut dificultats en l’ús del Cmap?
PROFESSOR. Bé, de fet si, no ho negaré. Al principi havia d’aterrar en aquest nou programa. No trobava botons, funcions i això em desesperava una mica. Gràcies al consultor que va facilitar uns vídeos instruccionals i a Internet (on trobes sempre resposta a com fer ús d’algun programari) vaig poder trobar les funcions desitjades. Em vaig equivocar molts cops i un mapa conceptual el vaig haver de reptir molts cops. Però l’aprenentatge també és pràctica i ara mateix ja em sento més còmoda treballant amb aquest programari.
ENTREVISTADOR. Creus que et serà útil un cop acabada l’assignatura de Noves Tecnologies, el programari Cmap?
PROFESSOR. Si, de fet he descobert un programari que em servirà molt per les meves classes. I ja no només per tal d’ensenyar conceptes sinó que amb la meva pràctica he descobert que també puc utilitzar-lo de forma avaluadora, per veure si han entès bé i han pogut construir el seu propi aprenentatge.
ENTREVISTADOR. Canviant de tema. Creus que en penses ara que estàs a punt de finalitzar l’assignatura, de tot el treball que has fet?
PROFESSOR. Doncs bé, considero que he après bastant i no només a nivell conceptual sinó també procedimental. Aquesta assignatura és molt diferent a les altres en el sentit de que enlloc de llegir i crear la PAC contestant unes preguntes, en aquesta assignatura el que hem fet és llegir els materials i desprès crear el nostre propi projecte amb la posada en practica directament de la tecnologia. De fet, no hi ha millor manera d’aprendre que amb la pràctica.
ENTREVISTADOR. Creus que ha estat una experiència positiva tot el que has fet en l’assignatura?
PROFESSOR. Si i rotundament si. Qualsevol aprenentatge sempre és positiu, però si aquest aprenentatge ve a través de la pràctica encara ho és més. Moltes vegades ens omplen de teoría però ens falta saber fer o com començar. Potser la part que m’has m’ha costat es la temporització i no per defecte de l’assignatura sinó a nivel personal. Estic vivint un any molt intens en molts sentits i no he tingut el temps que realment m’hagues agradat per dedicar-me a tot això.
ENTREVISTADOR.Quina activitat de les 4 ha costat més i per què?
PROFESSOR. Bé, la que m’has m’ha costat ha estat la última activitat del projecte. La preparació del material i les activitats ha estat feixuga i a més en moments en el que estava en plena avaluació a la meva escola ( no avaluació dels alumnes, no, avaluació als mestres).
ENTREVISTADOR. Trobes que el teu concepte respecte les T-S-E-C ha canviat?
PROFESSOR. Si, el meu concepte inicial era molt bàsic i es pot comprobar amb l’evolució dels meus mpes conceptuals. Ara puc entendre i tindre una visió més complexa en la relació entre societat, educación, ciencia i tecnología.
ENTREVISTADOR. Té alguna cosa que vulgui dir als futurs estudiants de l’assignatura?
PROFESSOR. El meu consell seria que s’estructurin sobretot el temps de dedicació de l’assignatura. És una assignatura agradable de contingut i que pot donar peu a moltes possibilitats, però es necessita molta dedicació i paciència per a posar en pràctica els continguts en el programari desitjat. Animo molt als futurs estudiants a participar ja que l’aprenentatge no només ve a partir de la pràctica i la lectura dels materials sinó també de la lectura de les aportacions dels companys, els quals et donen visions noves i enriquidores per a delimitar la teva opinió o mapa conceptual.
ENTREVISTADOR. Moltes gràcies.




No hay comentarios:

Publicar un comentario