domingo, 28 de septiembre de 2014

Qüestions de desenvolupament breu

 

Qüestions de desenvolupament breu



  1. ¿Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i justifica la resposta.

Sí, i ho crec així perquè el progrés econòmic i social està format actualment per diverses variants entre les quals destaca el coneixement tecnològic i científic. El coneixement i desenvolupament tecnològic afecta directament el progrés econòmic i el progrés econòmic afecta de la mateixa manera les persones que viuen en una comunitat. Això no vol dir que sigui determinant al 100% però hi te un paper molt important en el seu desenvolupament.

  1. ¿Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?

Una garantia no ho pot ser mai al 100%, és complicat poder afirmar rotundament que ajuda en la neutralitat ideològica de les tecnologies ja que sempre hi haurà dubtes. El que si que penso és que la fonamentació científica d’aquestes tecnologies deixa menors possibilitats de que les ideologies moltes vegades dominants, s’hi facin propietàries.


  1. Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.

No estic gaire d’acord. Entenc que les TIC són actualment molt útils i una eina de la que no s’està fent l’ús que realment s’hauria de donar, però indispensable fins a tal extrem tampoc ho és. Podria afirmar en la meva opinió que si que és molt important, però la paraula indispensable és el que em fa no estar gaire d’acord amb la afirmació formulada.

  1. ¿Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys?

No estic del tot segura, però si que crec que una de les causes importants i destacables és la necessitat. La necessitat que les persones tenen del canvi, del progrés, de la evolució, de l’aprenentatge, de fer la vida més fàcil i aprofitable, de les ganes d’aprendre. I la necessitat de tot això fa que les persones es vegin impulsades a progressar en àmbits com en la tecnologia, la qual ajuda moltíssim a la gent i de fet, ens envolta a cada pas que fem actualment.

  1. Defineix en una frase la Tecnologia Educativa. Digues quin és el seu objecte d’estudi.

La Tecnologia Educativa és aquella part de la tecnologia que envolta el fet d’aprendre. No només és aplicable a l’escola i els alumnes, sinó que a totes les persones i a molts àmbits de treball. L’educació és constant i per tant la tecnologia educativa envolta tot allò que va lligat a aprendre.

  1. Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement

Transmissió de coneixement: El que un mestre pot fer amb els seus alumnes, el que un llibre fa amb la persona que el llegeix, els diaris als lectors, etc.
Construcció del coneixement: el que una persona fa quan descobreix per si mateix a través de diferents eines alguna cosa nova a través de la pràctica i la posada en comú amb altres persones.

  1. Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea".
Totalment d’acord, el context ens segueix i forma part de tots els aspectes de la nostra vida. A cada lloc, a cada idea, a cada persona, a cada pensament li pertoca un context. La vida de cada persona es desenvolupa i creix tenint en compte un context en particular, mai igual que els altres i això repercuteix si o si en la visió que tenim de percebre les idees, les experiències i les coses que passen en general. La forma d’explicar i donar sentit a una idea de cada persona per tant, és directament influïda pel cotext que viu i que ha viscut aquella persona.

  1. ¿Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i  posar a un clic de distància altres mitjans de comunicació teus...?

La veritat és que no ho havia pensat fins ara, però està clar que necessitaré ajuda per fer-ho. Per començar, ja he ficat la signatura dels correus, espero poder continuar personalitzant la UOC a les meves necessitats.

  1. Comptes amb els coneixements previs que el Pla docent indica per poder ser eficaç durant el desenvolupament de l’assignatura? Fins a quin punt? Pots instal·lar programari, iniciar l’exploració de nou programari pel teu compte, gestionar arxius i comptes amb una actitud positiva cap a web 2.0? Ets capaç de llegir en pantalla (buscar paraules, fer servir l’índex amb hipervincles, moure’t en el document...? i mantenir uns apunts digitals on acumulis la informació de diferents fonts?

Compto amb coneixements previs relacionats amb aquesta assignatura, poder no tots els que es demanen, però tinc un punt a favor, sóc molt curiosa i això m’empeny a estar sempre investigant i provant coses noves per aprendre. El que falti, ho aprendre ràpid i em sento capaç de seguir l’assignatura, això seguríssim.




  1. Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)

TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: 5
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: 8
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : 9
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: 6
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: 9
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: 7
TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: 5
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: 8
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: 6
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: 9



  1. Comenta el teu grau de compromís en relació als coneixements previs        que has reflectit en aquest document. Fins a quin punt creus que els defensaries davant d’un tribunal? Creus que poden canviar els teus esquemes en un futur proper?

Els meus coneixements previs són molt simples, no tinc molta experiència i per tant defensaria davant d’un tribunal la meva percepció i la poca experiència que tinc, però no podria defensar allò que no estic 100% segura i no he viscut. Estic segura de que moltes coses canviaran en el meu pensament un cop acabada l’assignatura i això només voldrà dir que estic aprenent i evolucionant.


Conclusions


Quines primeres impressions reps en realitzar aquesta primera activitat?

En aquests moments la impressió és bona, algunes preguntes del test inicial m’han sorprès i m’han deixat preveure el que potser m’espera a partir d’ara. M’ha agradat, estic segura de que tindré noves visions en quant a les TIC i estic desitjant que comencin.

No hay comentarios:

Publicar un comentario